czwartek, 28 lutego 2013

[mobile] Spider Defense - SCRUM CASE STUDY (Sprint 2)

Na koniec drugiego sprintu gra Spider Defense zyskała pełną funkcjonalność w zakresie grywalności oraz integracji społecznościowej. Dostępnych jest 10 leveli o zróżnicowanym poziomie trudności. Drugi Sprint zakończył się spaleniem wszystkich User Story z Product Backlogu, co oznacza również zakończenie projektu! Serdecznie zapraszam do testowania i zgłaszania uwag w formie komentarzy.

Spider Defense jest grą bazującą na trybie rozgrywki "Tower Defense". Główną innowacją są zróżnicowane ścieżki, po których porusza się przeciwnik. Co bardzo ważne, drogi te zmieniają się w trakcie rozgrywki, co sprawia, że gracz jest zmuszony do ciągłej adaptacji swojej taktyki. Dodatkowym urozmaiceniem są wrogowie atakujący wieże. Z tego względu ich rozkład na planszy nie jest stały i zmienia się wraz z pojawianiem się i znikaniem różnego typu przeciwników.

Gra jest stworzona w technologii HTML5, w silniku Construct2 i dostępna online dla użytkowników komputerów oraz urządzeń mobilnych. Gorąco zapraszam do testowania :-)

Podczas drugiego Sprintu wystąpił szereg problemów wpływających na trudność z utrzymaniem rygoru metodyki SCRUM. Główną przeszkodą było bardzo duże rozproszenie zespołu i zróżnicowane zaangażowanie poszczególnych osób w rozwój projektu. Kilkukrotnie Daily Scrum nie doszedł do skutku, co skłania nas do zmiany jego formuły w przyszłych projektach. Sensownym rozwiązaniem wydaje się korzystanie z Hangout'ów G+, które pozwalają na dobrą "kolaborację" i mogą posłużyć do organizowania wirtualnych Daily Scrum'ów.

Wnioski dla Scrum Mastera

  1. Za wszelką cenę utrzymuj Daily Scrum! 
  2. Jeżeli nie masz możliwości organizacji fizycznego spotkania spróbuj Wirtualnego Daily Scrum'a!


Zagraj w Spider Defense :-) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz