czwartek, 5 lipca 2012

[mobile] Natywna prędkość w HTML5

Wczoraj na blogu Ludei pojawiła się informacja, że w przyszłym tygodniu ruszy, od dawna oczekiwany, system kompilacji w chmurze CocoonJS! W praktyce oznacza to, że twórcy aplikacji HTML5 dostaną narzędzie, dzięki któremu staną na równi (a nawet ponad) developerami programów natywnych!



CocoonJS działa podobnie do DirectCanvas, produkcji AppMobi. Główna idea systemu to włączenie GPU urządzenia do obsługi renderingu i fizyki w grach HTML5. Bez takiego przyspieszenia, wszystkie obliczenia wykonywane są za pośrednictwem domyślnej przeglądarki www przez CPU smartfona lub tabletu. Do tej pory, GPU wykorzystywały wyłącznie aplikacje natywne oraz wykonane w wybranych silnikach 3D, jak na przykład Unity3D.

Testy Football Tactics na Samsung Galaxy NOTE dają następujące rezultaty:
1. Bez CocoonJS - FPS od 5 do 60
2. Z CocoonJS - FPS od 60 do 450 (i ponad 1000 w menu)
Wyniki mówią same za siebie.

Co ciekawe, CocoonJS ma co najmniej 2 przewagi nad DirectCanvas (AppMobi):
1. Obsługuje zarówno iOS, jak i Android
2. Bez problemu wyświetla teksty i obiekty TiledBackground

Jeżeli chcesz sprawdzić samodzielnie różnicę w wydajności, pobierz Football Tactics lub Football Tactics Free w tym tygodniu i przetestuj szybkość działania. W przyszłym tygodniu pojawią się update'y wykorzystujące GPU. Pobierz je i sprawdź różnicę :-)

Linki
CocoonJS http://www.ludei.com/
DirectCanvas http://www.appmobi.com/
Football Tactics https://play.google.com/store/apps/details?id=com.coreproject.football

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz