Deweloper, jak każdy inny człowiek biznesu, chce zarabiać na swojej pracy. Jak wyglądają szanse na sprzedaż gier mobilnych? Prawdopodobnie lepiej, niż mogłoby się wydawać. Niemal 40% użytkowników smartfonów pobiera przynajmniej jedną płatną grę w miesiącu. Biorąc pod uwagę rozmiary rynku, to na prawdę duża wartość. Pozostaje oczywiście pytanie o reprezentatywność badania, ale nie ulega wątpliwości, że pewien ruch na rynku płatnych gier jest obserwowalny.
Udział w badaniu użytkowników systemów innych niż iOS oraz Android był znikomy. Z tego względu do zestawień w podziale na systemy operacyjne, wzięto pod uwagę tylko te dwa OS'y. Bardzo ciekawy jest prawy skraj wykresu, gdzie użytkownicy iOS mają 0% wynik. Oznacza to, że wśród badanych posiadaczy iPhone'ów i iPad'ów nie ma ani jednej osoby, która nie pobierałaby choć jednej gry w miesiącu. Co więcej, większość z nich instaluje przynajmniej 2-3 gry. Osoby z telefonami działającymi na Androidzie są zdecydowanie bardziej powściągliwe w tym zakresie i ograniczają się zazwyczaj do jednego tytułu miesięcznie.
Najważniejszy wykres na koniec :-) Dla kogo produkować gry, z których chce się mieć zyski? DLA UŻYTKOWNIKÓW IPHONE'ÓW I IPAD'ÓW! 2/3 z nich pobiera w miesiącu przynajmniej jedną płatną grę. Posiadacze smartfonów i tabletów z Androidem w zdecydowanej większości nie pobierają płatnych gier (ponad 70%), a jeżeli już to maksymalnie jedną w miesiącu.
Kolejna porcja wyników badania już niedługo.
Wnioski
- Rynek płatnych gier mobilnych nie jest mały, ale dużo mniejszy niż gier darmowych. Czy model freemium jest złotym środkiem dla generowania przychodów?
- Jeżeli chcesz zarabiać na sprzedaży gier produkuj z myślą o AppStore. Po sukcesie finansowym łatwiej będzie przerobić grę na Androida, niż po bankructwie na iOS'a :-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz