poniedziałek, 6 sierpnia 2012

[mobile] Badanie użytkowników gier mobilnych w Polsce (cz. 1)

Polska wciąż jest świeżym i trudnym rynkiem dla producentów gier mobilnych. Przyzwyczajenie Polaków do "darmowości" wszelkich materiałów pobieranych z internetu sprawia, że przebicie się z płatnymi tytułami jest bardzo trudne. Dodatkowo sytuację pogarsza duże zaangażowanie sfery pirackiej w nielegalną dystrybucję gier mobilnych. Dochodzi nawet do takich absurdów, jak hackowanie darmowych gier wyłącznie dla zasady (CASE: EuroGoal 2012).

Mimo takiego obrazu rynku, sytuacja powinna z czasem się poprawiać. Dookoła słychać niezliczoną liczbę głosów obwieszczających jak obiecujący i rozwojowy jest rynek aplikacji i gier mobilnych. Jak jest w rzeczywistości?



Postanowiłem zbadać obecną sytuację rynku gier mobilnych poprzez badanie ankietowe. Zadaję w nim kilka podstawowych pytań:

  1. Jak wiele gier mobilnych pobiera w miesiącu przeciętny gracz?
  2. Ile wydaje się przeciętnie na grę?
  3. Skąd czerpane są informacje o grach mobilnych?
Po zebraniu rozsądnej liczby ankiet opublikuję w blogu podsumowanie wyników. Liczę na to, że badanie pomoże zidentyfikować potrzeby graczy i lepiej dopasować do nich strategię producentów gier mobilnych.

Bardzo dziękuję wszystkim osobom, które wzięły udział w ankiecie. Zapraszam do śledzenia bloga.

Jeżeli chcesz wziąć udział w badaniu wystarczy przejść do poniższego linka:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz